Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem

Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem w SPZOZ w Osieku ( WSZJiB)

Postanowienia ogólne


1. Pod pojęciem Wewnętrznego Systemu Zarzadzania Jakością i Bezpieczeństwem w Osieku– zwanego dalej WSZJiB rozumie się system, o którym mowa w Ustawie z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, zwanej dalej ustawą.
2. WSZJiB stanowi ogół działań podejmowanych w jednostce w celu zapobieżenia występowaniu zdarzeń niepożądanych.

3. Osobą odpowiedzialną za prowadzenie WSZJiB   jest Dyrektor jednostki.

4. Zadaniem WSZJiB w szczególności jest zapewnienie:

- wdrożenia rozwiązań służących identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych

- identyfikacji obszarów priorytetowych w celu poprawy jakości świadczonych usług

- określenie kryteriów i metod potrzebnych do zapewnienia nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem

- monitorowanie zdarzeń niepożądanych

- dostępu do szkoleń personelowi w celu podnoszenia kompetencji

- prowadzenia badań opinii i doświadczeń na podstawie „Ankiety badania doświadczeń i opinii pacjenta” udostępnianych na stronach MZ.

5. Na dokumentację WSZJiB składają się procedury oraz inne dokumenty wewnętrzne obowiązujące w SPZOZ w Osieku.

6. Wszyscy zatrudnieni w SPZOZ w Osieku wykonując powierzone im obowiązki służbowe powinni kierować się osobistą i zawodową uczciwością oraz zasadami zawartymi w aktach wewnętrznych normujących przestrzeganie prawa, w tym dyscypliny pracy.

Personel powinien być świadomy konsekwencji wynikających z nieetycznego zachowania lub działań niezgodnych z prawem.

7. Dyrektor oraz osoby przez niego upoważnione są zobowiązane do bieżącej aktualizacji zakresów zadań, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych zatrudnionych.

8. Organizację oraz porządek w miejscu pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników ustala Regulamin Pracy.